Palivo pod dozorem

09. 09. 2014

Sledovat průměrnou spotřebu firemních automobilů je jen část opatření ke snížení nákladů na pohonné hmoty. Důležitou složkou je i zodpovědnost zaměstnanců, kterou lze nyní kontrolovat. /Michal Žďárský/

Náklady na pohonné hmoty tvoří velkou část výdajů na provoz vozového parku a jsou složkou, se kterou jde různě pracovat, ale nelze ji omezit úplně. V úvodu listopadového magazínu přinášíme informace o tzv. zelených automobilech, které kladou důraz na nízkou spotřebu paliva, o několik stránek dále se naopak věnujeme trendům, kterými lze spotřebu automobilů monitorovat a hlídat. Možná ještě důležitějším článkem v tomto řetězci jsou ale samotní řidiči či zaměstnanci, kteří provádí vlastní tankování.

Ať už to některé firmy popírají nebo nechtějí vidět, velká část z nich se denně potýká s problémem tankování pohonných hmot za služební peníze do soukromých automobilů zaměstnanců. V tento moment příliš nepomůže ani řada rafinovaných systémů palivových karet, ani monitorovací systémy s funkcemi sledování skutečné spotřeby paliva daného vozu. Pro ohlídání samotného procesu tankování do vozu ale existuje též řešení, které přináší plně automatický systém čerpání pohonných hmot FuelOmat.

Důvěřuj, ale hlídej

Zajímavou zprávou může být i fakt, že tento systém, vyvinutý pro účinnou kontrolu čerpání pohonných hmot a snadné tankování do firemních vozidel, není českým produktem či specialitou ušitou na míru českému prostředí, ale byl vyvinut už před 25 lety izraelskou firmou Orpak Systems na objednávku izraelské armády, která potřebovala zamezit právě zneužívání pohonných hmot pro soukromé účely. Od té doby se tento systém rozšířil do celého světa a byl instalován doposavad na více než 20 000 čerpacích stanic a 3,5 milionech vozidel ve 30 zemích světa (např. Holandsko, Švýcarsko, Velká Británie, USA či Rusko). Z nastíněného zásahu je patrné nejen to, že krádež firemního paliva není zdaleka jen zdejší specialitou, ale že systém je úspěšný i v mnohem vyzrálejších zemích. A právě i jeho rozšíření může být rozhodující ve větším rozšíření alternativních paliv, protože zemní plyn či LPG si nikdo do sekačky odčerpávat jistě nebude.

 

flotila_listopad_fuelomat-page-002

flotila_listopad_fuelomat-page-003

Více informací zde.

Zdroj: Flotila, listopad 2011