Jsem agresivní pirát?

16. 09. 2014

I když se považuji za klidného řidiče, sledovací zařízení v autě mě zařadilo pomalu po bok agresorů. Můj problém se jmenuje Nebezpečné průjezdy zatáčkou.

Vybírání zatáček na čtyřku, nebezpečné brzdění ve městě za tři mínus. Tak dopadlo mé řidičské vysvědčení po několika dnech jezdění s akcelerometrem Reputaci jsem si vylepšil ani rychlostí na dálnici. Aspoň že zde a mimo město jezdím plynule. Vzhledem k hodnocení 0,1-0,2 bych za to na školní stupnici dostal snad ředitelskou pochvalu-to by měli v autoškole radost.

Občas neškodí podrobit své řízení dohledu odporníka, nebo aspoň pomocníka v podobě akcelerometru. Třeba vám také pomůže uvědomit si, že každá náhlá změna přetížení ukáže chybnou reakci za volantem. Vzdá největším uměním je plynulá jízda. Ve výsledku vůbec nemusí být pomalejší, ušetří palivo a nevyvolává rizikové situace vedoucí k nehodě.

Jiná cesta
Na českém trhu jsou desítky provozovatelů monitorovacích systémů vozidel, jízdní styl řidičů ale hodnotí jedině z pohledu ekonomiky- tedy spotřeby paliva. Jinak na to jde třeba službaFuelOmat, která na český trh přinesla bezhotovostní bekaretní systém tankování, které nelze vykonat do neautorizovaného vozidla či kanystru. Zaměstnavateli je tak vlastně jedno, jaký stylem jeho řidič jezdí, ale případný nárůst spotřeby hned zaznamená bez možnosti manipulace.

Zdroj: Svět motorů 45/2011